Author Topic: Guy on TV !  (Read 3160 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline webchef reKupnet

  • Erwin (reKupnet) O'
  • 2000 cc
  • *******
  • Posts: 267
  • free-lance cyBer-reKup-eXpert
    • www.Auto-Moto.Link
Guy on TV !
« on: May 09, 2007, 05:50:39 am »
today the local RTV came by and this evening (08 May 2007) they broadcasted a topic about the new museum in the area.

for those of you who live outside the area, I've put a small and a broadband-version on-line.

BIG-file (12 MB):
http://www.abarth-gmr.be/pix/Film_rtv_2007_05_08_gmr.wmv

smaller version (0,97 MB)
http://www.abarth-gmr.be/pix/Film_rtv_2007_05_08_gmr_s.wmv
____abarth gmr-team_____www.Auto-Moto.Link_____

Offline Pantdino

  • 2000 cc
  • *******
  • Posts: 316
  • 500
Re: Guy on TV !
« Reply #1 on: May 11, 2007, 06:57:52 am »
What a great feature!  Congratulations, Guy!

Offline webchef reKupnet

  • Erwin (reKupnet) O'
  • 2000 cc
  • *******
  • Posts: 267
  • free-lance cyBer-reKup-eXpert
    • www.Auto-Moto.Link
Re: Guy on TV !
« Reply #2 on: May 11, 2007, 04:33:00 pm »
Guy's not only on TV.
You can find him also in the (local) newspapers.
See the attached clippings!
____abarth gmr-team_____www.Auto-Moto.Link_____

Offline webchef reKupnet

  • Erwin (reKupnet) O'
  • 2000 cc
  • *******
  • Posts: 267
  • free-lance cyBer-reKup-eXpert
    • www.Auto-Moto.Link
Re: Guy on TV !
« Reply #3 on: May 11, 2007, 04:49:20 pm »
artikel on-line bij Gazet van Antwerpen:
http://www.gva.be:80/Antwerpen/2500/artikel.asp?art={9482A34F-5490-4870-B8EE-460EAEC66B41}

05/05 Automeuseum opent in Lier

De stad Lier is met het Abarth Works Museum alweer een privémuseum rijker. Eigenaar Guy Moerenhout toont er zijn verzameling van 85 Abarth sport- en racewagens. De meeste zijn ook te koop, wat ongewoon is voor een museum. Het oudste exemplaar dateert van 1957.

De Italiaan Carlo Abarth (1908-1979) kocht bij onder meer Fiat, Porsche, Alfa Romeo en Simca nieuwe auto’s, brak die nagenoeg helemaal af, zette er een nieuwe carrosserie op en verbeterde de rest van de auto onder het motto Hoe lichter, hoe sneller", vertelt Guy Moerenhout. "Een Abarth-versie was dus gestroomlijnder, had een opgedreven motor en herkende je aan de typische uitlaat. De voorbije tien jaar is het nogal stil geweest rond de Abarth. Tot enkele maanden geleden Fiat op het autosalon van Genève de Fiat Punto Grande Abarth voorstelde, een sportieve driedeurs hatchback . Die is voor iedereen te koop, maar hij kost wel zo’n 30.000 euro."

Guy Moerenhout kan uren over de Abarth vertellen. Hij was 36 jaar garagehouder aan de Mechelsesteenweg in Mortsel, waar hij de merken Lada, Alfa Romeo en Honda verkocht. Precies tien jaar geleden besliste hij om zich volledig op de Abarth toe te leggen. "Als voormalig racepiloot kende ik natuurlijk dit automerk. Sindsdien koop en verkoop ik Abarths in de hele wereld. Ik restaureer ze en bouw ze ook na. Voortaan doe ik dat in een groot magazijn aan de Industriestraat 1 in Lier."

Dat is ook het adres van het Abarth Works Museum. "Hier staan alle Abarths die ik bezit. Sommige zijn nog echte wrakken, zoals de Abarth Alamano uit 1957 die ik nog helemaal moet restaureren. Andere zijn klaar voor de verkoop: dat gebeurt grotendeels via het internet aan klanten over de hele wereld. Je vindt hier zeer unieke modellen. Van de Simca Abarth, een wagen met zes versnellingen en vier schijfremmen uit 1962, werden er maar tien gemaakt. Eentje daarvan staat hier in Lier te pronken."

Het Abarth Works Museum is open van maandag tot vrijdag van 9-12u en van 14-17u, op zaterdag van 10-17u. Toegang gratis. Clubs kunnen op afspraak een rondleiding door Guy Moerenhout krijgen.

Chris VAN ROMPAEY

03-449.00.16, www.abarth-gmr.be
____abarth gmr-team_____www.Auto-Moto.Link_____

 

Digital2