Author Topic: fiat abarth 126  (Read 4613 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline guy moerenhout

  • Administrator
  • 3000 cc
  • *****
  • Posts: 4.377
    • www.abarth-gmr.be
fiat abarth 126
« on: May 25, 2003, 11:29:12 AM »
there is a lot of questions about this model but whe have found more answer about this via our contacts in france, poland and italy.whe fond not only the fotos( the come on the site)but even the original fenderextentions ,dashbord and wheels and may some rest of the prototype car in a east country. If someone have also fotos or some info please send this so whe can reconstruct this car
______abarth  gmr-team ______
___http://www.abarth-gmr.be ___

Offline Pawel Sokolowski

  • Administrator
  • 2000 cc
  • *****
  • Posts: 207
    • Abarth Meeting in Poland 2012
126 ABARTH photo
« Reply #1 on: May 28, 2003, 01:53:08 PM »

real , great and beautyful ...
Abarth & Friends meeting, 18-19.05.2013 | http://2013.abarth-gmr.be

Offline Qba

  • 1800 cc
  • ******
  • Posts: 42
fiat abarth 126
« Reply #2 on: May 28, 2003, 03:27:04 PM »
Indeed......

cant wait to see it after rebuilt:))
hope to see it live! :D  :D


words of respect! and good luck!

Qba from Poland:)

p.s.

Where you found parts from Abarth 126 in POLAND...could not belive!
 :shock:  :shock:  :shock:  :shock:
reg.

Offline vittorio126

  • 695 cc
  • ***
  • Posts: 2
Je me pose certaines question à propos de ce modèle ???
« Reply #3 on: July 20, 2003, 12:52:41 PM »
:?:  Ce modèle doit dater de 1972 ou 19732 car le capot arrière de d'une 1er série, particulier certainement pour un meilleur refroidissement moteur, normalement moteur avec culasse à flux croisée dommage pas de photos  ce qui implique un échappement spécifique ??? :(
Mais attention je ne comprend pas pourquoi les jante (ATS) ont un entre axe de normalement 98mm alors que jusque en 1976-77 sur les 126 c'était l'entre axe des 500 grands entre axe.
Les pares choc resemble à ceux de la ford fiesta 1er série.
Les moulures lui donne une autre gueule et rend pour moi cette voiture plus agressive, dommage que les élargisseur n'englobe pas plus les roues ou pourqoi pas un peut plus basse.
Mais restant un fan de 126 et d'abarth je vous remet mon bonjour en attendant d'autre nouvelle et photos pourquoi pas même si ce modèle est rare.



a bientôt
 vittorio126[/img]

Offline guy moerenhout

  • Administrator
  • 3000 cc
  • *****
  • Posts: 4.377
    • www.abarth-gmr.be
126 abarth
« Reply #4 on: July 23, 2003, 11:07:32 PM »
votre année et juste ,mais une Abarth et une mecano:  gardinieri jantes  :98 qui va sur fusee 126 et 500  ar plus avant  , vous  avez oublié le A112  qui avez le méme protextion (barchoque avant et arriere )le rest en va encore retrouvé avec le voiture       guy
______abarth  gmr-team ______
___http://www.abarth-gmr.be ___

Offline Qba

  • 1800 cc
  • ******
  • Posts: 42
126 racin head
« Reply #5 on: September 28, 2003, 04:32:26 PM »
got for sale;]

-racing 126 engine head:
-extreamly strong ports, valves from Fiat CC, lightenet
-365 cam shaft
-planed
-prepared for high octane fuel...
-ex-rally

greate cond.

Offline guy moerenhout

  • Administrator
  • 3000 cc
  • *****
  • Posts: 4.377
    • www.abarth-gmr.be
fiat 126 abarth
« Reply #6 on: October 01, 2003, 10:47:10 PM »
jantes sont pas des ats mais des magnecium FTP 5x12     guy   PS cette foto et une d'un espion
______abarth  gmr-team ______
___http://www.abarth-gmr.be ___

Offline Qba

  • 1800 cc
  • ******
  • Posts: 42
wheels for 126 Abarth
« Reply #7 on: October 15, 2003, 06:57:55 PM »



got them if You want!...see "for Sale"